Јединствени потез „Троугла” чине објекти на Тргу Републике број 4 и 6. Према једној гравури из 1815. године на овом месту је стајала приземна кућица са трговачким локалима и великим двориштем. Година изградње се налази на балконској греди и казује нам да је спратни објекат изграђен 1848. године. Ова година је уклесана на балкону објекта који данас носи број 4, иако се поуздано зна да су до 1984 бројевима подељени објекти грађени као једна целина. Објекат је пројектовао познати суботички архитекта Јанош Шкултети, пројектант позоришта и многих првих спратница у граду, у њему својственом стилу класицизма, чистих једноставних линија. Као и већина грађевина у центру и ова је претрпела низ измена, а поделу на два објекта и декоративну орнаментику је добила 1907. године према пројектима Гезе Коцке за потребе тадашњег власника Вилмоша Конена.
Рестаурирањем фасаде 1984. године објекту је враћен изворни изглед, када су раздвојени објекти архитектонском декорацијом и колоритом поново спојени у целину. То је објекат у низу са два наглашена ризалита који у кровној зони завршавају са троугаоним тимпаноном. У приземљу су ризалити обрађени хоризонталном рустиком са по два излога и улазом у средишњој оси фасаде. На спрату су по два прозора и централно постављена врата која воде на балкон са оградом од кованог гвожђа. Поља изнад отвора су засведена лучном архиволтом. Средишњи део објекта, смештен између два ризалита, има централно постављену широку капију са сегментним луком засведену, а у темену лука је изведена картуша. По истој оси отвора у приземљу, на спратном делу су три идентична прозора равног завршетка, са профилисаним архитравом кога подржавају конзоле.
После уклањања неодговарајуће орнаментике објекат је добио свој хармоничан изглед, чистих и уравнотежених линија класицизма. Уједначени ритам правоугаоних прозорских отвора прекида једино сегментно завршена капија, тако карактеристичан мотив овог пројектанта, а тимпанонски забати потцртавају класицистичку форму и дају објекту монументални изглед.
0 comments on “ОСТОЈИЋ ПАЛАТА”